I. Definiții termeni
CUMPĂRĂTOR - Persoană fizică sau juridică ce efectuează o Comandă în vederea achiziționării de Produse comercializate prin intermediul site-ului www.luxurylightdesign.ro
VÂNZĂTOR - LL LUXURY LIGHT DESIGN S.R.L., cu sediul în Sediu social: STR. CERNICA NR. 86, C1, ET. P, PANTELIMON, JUD. ILFOV înregistrată la Registrul Comerţului cu nr. J23/6130/2022, Cod de înregistrare fiscal 46802746, având email: llluxurylightdesign@gmail.com și care operează website-ul: www.luxurylightdesign.ro
PRODUSE - Orice produs care urmează a fi furnizat de către Vânzator Cumpărătorului, respectiv piese și ansambluri de mobilier, accesorii birou, tapițerie, corpuri de iluminat achiziționate de către Cumpărător, conform descrierii aferente documentației producătorilor, ale căror caracteristici au fost agreate de către acesta și înscrise în comandă, email, respectiv factură.
COMANDĂ - Un document electronic ce intervine ca formă de comunicare între Vânzător și Cumpărător prin care Cumpărătorul dorește să achiziționeze Produsele comercializate de Vânzător și să efectueze plata acestora, iar Vânzătorul este de acord să le livreze.
CONTRACT - Un acord de voință intervenit între Vânzator și Cumpărător cu privire la Produsele comandate de către acesta din urmă, cu respectarea și aplicarea Termenilor și Condițiilor prezente.
SPECIFICAȚII - Descrierile Produselor asa cum sunt precizate în comandă/respectiv în factură.
II. Contract
Prezentul document ține loc de contract de vânzare bunuri și reglementează din punct de vedere juridic raportul Vânzator și Cumpărător. Acest Contract este încheiat la distanță, fără prezența fizică simultană a celor două părți.
Prin lansarea unei comenzi pe site, Cumpărătorul este de acord cu forma de comunicare (e-mail, SMS, telefon) prin care Vânzătorul își derulează operațiunile pe site.
Cumpărătorul va fi informat de către Vânzator cu privire la înregistrarea comenzii, urmând ca aceasta să fie considerată acceptată și finalizată atunci când va exista o confirmare scrisă (email sau SMS) din partea Vânzătorului.
Comanda se consideră validă numai după confirmarea de către Vânzător a disponibilității stocului, a prețului precum și a caracteristicilor produselor solicitate de Cumpărător, respectiv a personalizării Produselor.
Vânzătorul nu este obligat să accepte Comanda Clientului în cazuri precum: lipsa Produsului din stoc, datele furnizate de către Cumpărător sunt ireale, incomplete sau incorecte, Vânzatorul are îndoieli cu privire la veridicitatea sau seriozitatea Comenzii.
Pentru îndeplinirea și executarea Contractului, prin înregistrarea și plasarea unei comenzi pe Site, Cumpărătorul își dă acordul cu privire la formele de comunicare și contactare a acestuia de către Vânzător, respectiv e-mail si/sau telefonic în legatură cu comanda plasată.
Vanzatorul are dreptul de a modifica unilateral cantitatea de Produse din comanda plasata de Cumparator cu informarea si acceptul prealabil al acestuia. In cazul in care Cumparatorul nu este de acord cu respectiva modificare, Comanda se considera anulata de drept, Cumparatorul neputand emite niciun fel pretentii de nicio natura fata de Vanzator.
Dreptul de proprietate și riscul de pierdere sau de deteriorare asupra Produselor comandate se transferă către Cumpărător în momentul în care acesta sau o persoană terță desemnată de acesta, alta decat curierul, intră în posesia fizică a Produselor, dupa efectuarea plății de către Cumpărător. Prin efectuarea Comenzii, Cumpărătorul acceptă complet și necondiționat Termenii și Condițiile publicate pe Site.
Obiectul Contractului
Îl constituie vânzarea Produselor, în conformitate cu disponibilitatea stocului, prețul și caracteristicile menționate de Cumpărător în momentul validării comenzii.
Prețul Contractului
Îl constituie prețul vânzării Produselor cuprins în comanda validată prin confirmarea de către Vânzător. În cazul în care există erori sau disfunctionalități ale site-ului, iar prețul afișat nu este cel real, Vânzătorul va informa Cumpărătorul, în procesul de validare a comenzii, urmând ca acesta din urmă să confirme dacă este de acord sau nu.
Prețurile nu includ cheltuielile de livrare, în afara cazului în care se specifică altfel pe site.
Modalități de plată
Prețul Contractului poate fi efectuat prin plata online cu cardul sau ordin de plata, în baza facturii proforme emise de Vânzător.
Având în vedere că cea mai mare parte a produselor comercializate de Vânzător se realizează la comandă personalizată, dupa validarea comenzii și în urma emiterii facturii proforme, Cumpărătorul va achita un avans de 45%, urmând ca înainte de livrarea produselor să se efectueze plata integrală.
Livrarea Produselor
Vânzătorul va anunța Cumpărătorul cu privire la termenul estimat de finalizare a livrării. Dacă termenul de livrare este modificat de către producător, ori de către alte entități, (autorități vamale, transportatori), acesta va informa de îndată Cumpărătorul cu privire la modificarea intervenită (excepție prevăzută de art. 18 din O.U.G. nr. 34 /2014, alin. 1).
Vânzătorul, în cazul în care nu poate livra produsele comandate motivat de faptul că acestea nu mai sunt disponibile, va informa Cumpărătorul despre aceasta indisponibilitate, urmând ca sumele de bani achitate de către Cumpărător pentru produsul indisponibil să fie rambursate în termen de maximum 30 de zile calendaristice.
Termenele de livrare sunt afișate pe site la fiecare produs și variază în funcție de produs. Cu toate acestea, termenele de livrare pot fi modificate unilateral de către Vânzător în cazul în care acestea sunt afectate de întârzieri ale transportului datorate unor situații mai presus de puterea de control a Vânzătorului.
Livrarea se realizează la adresa de livrare definită de către Cumpărător în formularul de comandă, utilizând curieratul extern sau echipa internă de livrare.
Toate produsele Vânzătorului se livrează demontate (cu excepția produselor realizate dintr-o singură componentă), în colete, pentru a putea fi transportate în siguranță. Vânzătorul va pune la dispoziția Cumpărătorului modul de utilizare și funcționare a produselor cumpărate, prin scheme și instrucțiuni de montaj.
Cumpărătorul are obligația să verifice din punct de vedere cantitativ și calitativ coletele, precum și a componentelor fragile ambalate (piese din sticlă). Obiecțiunile referitoare la eventualele nereguli sau lipsuri cu privire la integritatea coletelor (cutii deteriorate, sparte, pachete rupte, umede etc.) și a Produselor aferente acestora se vor face în momentul livrării prin întocmirea unui proces verbal de constatare și prin refuzul primirii.
Orice reclamații ulterioare cu privire la aceste aspecte, nu vor putea fi luate în considerare. Recepția produselor reprezintă acceptul clientului că produsele au ajuns în stare buna, iar confirmarea o reprezintă semnatura de pe documentele de transport și factura.
Cumparatorul este unicul răspunzator de corectitudinea, realitatea și legalitatea datelor completate în Contul sau, aceste date fiind în mod automat cuprinse în facturile emise pentru Produsele achiziționate de acesta. Completarea Contului de către Cumpărător cu date eronate sau incomplete, față de prevederile legale și ale Termenilor și Condițiilor, precum și consecintele acestor fapte, cad în sarcina exclusivă a Cumpărătorului.
Prețul unitar și total, modalitatea de plată, precum și termenul de plată sunt specificate pentru fiecare Comandă în parte în procesul de transmitere a acesteia.
Din momentul lansării comenzii la fabrică, aceasta nu mai poate suporta modificări, iar anularea comenzii duce automat la pierderea avansului plătit!
Retur
Conform dispozițiilor OUG nr.34/2014, Cumpărătorul are dreptul să notifice în scris Vânzătorului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului cu suportarea cheltuielilor de returnare.
Clientul este informat asupra faptului că, în cazul în care produsele a căror returnare prezintă urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri mecanice sau, după caz, electrice, accesorii lipsă, Vânzătorul își rezervă dreptul de a decide acceptarea returului sau de a opri o sumă din valoarea produsului, sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse. În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face în cel mult 14 de zile de la data solicitării returului, sub beneficiul receptiei cantitative si calitative a returului, conform prezentei politici, prin aceeași metodă de plată.
Produsele desigilate vor putea fi returnate doar în ambalaj original, cu condiția ca acestea să nu prezinte semne de uzură, utilizare sau montare!
Clientul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor.
Clientul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Sunt exceptate de la exercitarea dreptului de retur produsele realizate după specificațiile și instrucțiunile Cumpărătorului sau personalizate distinct (culoare,dimensiune ,etc) pentru acesta produsele care se pot deterioara sau degrada rapid, produsele ce sunt parte a unui ansamblu și nu pot fi, prin natura acestora, separate de celelalte elemente componente.
Potrivit dispozițiilor aceleiași Ordonanțe, în situația în care Cumpărătorul returnează Produsul într-o stare ce diminuează valoarea acestuia, Vânzătorul are dreptul să aprecieze asupra acestei diminuari și să scadă proporțional cu această sumă returnată Cumpărătorului.
Vanzatorul va rambursa Cumparatorului suma achitată de acesta din urmă în termen de maxim 14 zile de la data informării Luxury Light Design de către Cumpărător asupra deciziei sale de retragere din Contract. Suma va fi returnată Cumpărătorului, prin restituire, în contul bancar indicat de acesta în cererea de retur. În cazul plătii online, banii vor fi returnați în contul din care a fost efectuată plata.
Rambursarea sumei către Cumpărător ca urmare a exercitării de către acesta a dreptului de retragere din Contract poate fi amânată până la confirmarea primirii de către Vânzator a bunurilor.
III. Garanții
Vânzătorul asigură și garantează conformitatea bunurilor achiziționate, declarând pe propria răspundere că produsele comercializate nu pun în pericol viața, sănătatea, securitatea muncii, nu produc un impact negativ asupra mediului și sunt în conformitate cu OG nr. 20/2010 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea unitară a legislației Uniunii Europene.
Vânzătorul se angajează să livreze produsul conform cu descrierea din cadrul site-ului Luxury Light Design și cu calitățile și caracteristicile înscrise în factură. Produsul este considerat neconform dacă nu are aceleași calități precum este descris în cadrul site-ului LL Luxury Light Design sau dacă nu are calitățile și caracteristicile înscrise în factură. Răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate a produsului apare într-un termen de 2 ani calculat de la data livrării și dacă Cumpărătorul informează Vânzătorul despre apariția lipsei de conformitate în termen de 2 zile de la data la care a constatat-o. În cazul în care la livrare se constată o lipsă de conformitate a unui produs din factură, Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului.
Produsele Luxury Light Design sunt considerate conforme în următoarele situații:
* corespund descrierii făcute pe Site, caracteristicilor indicate în factură sau scopului specificat de către Luxury Light Design și acceptat de Cumpărător la momentul plasării comenzii
* corespund scopului pentru care sunt utilizate în mod normal produse de același tip;
* corespund unor parametri de calitate și performanță normale, la care Cumpărătorul se poate astepta în mod rezonabil, având la dispoziție informațiile prezentate pe Site și natura Produsului;
Produsele nu pot fi considerate neconforme (garanția devine nulă) în următoarele situații:
* în urma montajului, instalării, transportului sau manipulării de către Cumpărător sau terți au fost deteriorate (lovite, sparte, ciobite, zgariate);
* au fost folosite în alte scopuri sau condiții decât cele pentru care au fost produse;
* au fost modificate (intervenții privind structura, forma, culoarea sau destinația acestora) sau reparate ( tăiere, perforare, lipire, vopsire, cusut);
* nu au fost utilizate, întreținute, curățate sau asamblate corespunzător sau nu au fost respectate Instrucțiunile producătorului în acest sens;
* sunt fabricate ori realizate din materiale naturale (lemn masiv, piele, furnir etc.), situație în care pot avea diferențe, lipsa de uniformitate ori particularități în privința culorii, texturii, finisajului. Cumpărătorul înțelege și este de acord că Produsele nu pot fi fabricate ori realizate identic, iar cele din lemn pot prezenta noduri și mici crăpături sau că pot dezvolta în timp crăpături. Lemnul nu trebuie păstrat în condiții de umiditate ridicată și/sau temperatura de sub 18 grade sau peste 30 de grade;
* au suferit deteriorări ca urmare a unei depozitări inadecvate (condiții de umiditate, amplasare lângă surse de căldura sau în aer liber);
* se mătuiesc sau devin lucioase ca urmare a uzurii în timp, în condiții de utilizare normală. Același lucru se aplică și stofei sau pieii de la canapele și saltele care se pot întinde sau încreți, dar și umpluturilor de burete, spumă, latex etc. care se pot tasa (în primele luni de utilizare, fenomenul de tasare al pernelor/saltelelor este normal, apariția unor cute ale tapițeriei fiind normală în acest context). În timpul transportului sau datorită ambalării riguroase, buretele se poate tasa, iar pentru revenirea la forma normală se recomandă neutilizarea lor pentru 24-48h și modelarea umpluturilor din perne prin scuturare și/sau lovire ușoară;
* s-au decolorat total sau parțial ca urmare a unei expuneri de durată la soare, ori alte surse puternice de lumină și/sau caldură;
* Cumpărătorul a fost informat la momentul achiziționării Produsului și a primit o reducere a prețului pentru neconformitatea respectivă;
După efectuarea livrării Cumpărătorul nu mai poate invoca deficiențe cantitative sau deficiențe pe care, în mod rezonabil, nu putea să nu le vadă la momentul livrării (ciobituri, zgârieturi, rosături, fire trase, componente îndoite, pete de murdărie). Spargerea produselor sau componentelor din sticlă sau zgârierea produselor după recepție sunt riscuri asumate integral de Cumpărător.
Orice reclamație va fi însoțită de factura produsului. În termenul de garanție Cumpărătorul are dreptul de a cere repararea gratuită, într-o perioadă rezonabilă sau înlocuirea produsului cu deficiențe calitative, dacă aceste deficiențe nu sunt cauzate de nerespectarea de către Cumpărător a instrucțiunilor de utilizare și întreținere. În funcție de disponibilitatea producătorului și de locul unde a fost fabricat produsul, Vânzătorul își va impune să repare sau să înlocuiască produsul, pe durata garanției într-un termen cât mai rapid posibil.
Produsul înlocuit beneficiază de aceeași garanție ca și un produs nou.
Transportul produselor de către Vânzător la sediul indicat de Cumpărător nu face obiectul facturii ce conține produsele și nu sunt incluse în prețul plătit de Cumpărător.
Produsele sunt în proprietatea Vânzătorului, până la livrarea efectivă a acestora. Livrarea efectivă este confimată prin semnătura de primire a Cumpărătorului pe factura fiscală pentru comenzile expediate cu echipa internă de livrare sau documentul de transport furnizat de curier.
Pentru orice categorie de produse sunt strict interzise:
-dezambalarea folosind obiecte tăioase sau dure;
-frecarea de alte suprafețe sau cu substanțe (soluții de curățare) abrazive;
-folosirea sau păstrarea produselor în medii umede sau la temperaturi sub 0 grade Celsius precum și în medii cu variații mari de temperatură;
-așezarea produsului lângă surse de căldură (distanța de gardă este de 1m) în afară mobilierului de bucătărie proiectat în acest scop;
-folosirea produselor de curățare care conțin acizi, petrol, gaz, detergenți, solvenți chimici sau alcool (orice soluție trebuie încercată întâi pe o suprafață mică, ascunsă);
– udarea produselor (curățați cu o cârpă ușor umezită într-o soluție de apă cu săpun -50% apă, 50% săpun lichid pH neutru – apoi ștergeți imediat cu o cârpă uscată);
-împingerea mobilierului (mobilierul demontabil trebuie demontat);
-roluirea, îndoirea sau curbarea saltelelor la transport și manipulare;
-folosirea mobilierului în alt scop decât cel pentru care a fost proiectat.
IV. Confidențialitate. Prelucrarea datelor cu caracter personal
Conform politicilor Luxury Light Design de confidențialitate și siguranță a informațiilor furnizate, Vânzătorul va pastra confidențialitatea tuturor informațiilor pe care Cumpărătorul le transmite acestuia în limitele legii.
Dezvăluirea informațiilor furnizate se va putea face doar în următoarele situații:
- Informațiile sunt sau devin disponibile publicului altfel decât prin dezvăluirea de către Vânzător;
- Informațiile sunt dezvăluite ca urmare a aprobării scrise din partea Cumpărătorului sau ca urmare a unei hotărâri judecătorești;
- Informațiile sunt solicitate de catre o autoritate care prin lege are dreptul să solicite dezvăluirea unor astfel de informații;
Luxury Light Design nu solicita si nu stocheaza detalii referitoare la cardurile bancare ale Cumparatorilor. Procesarea acestor date de card in cazul platilor online se face exclusiv prin intermediul platformei de platisecurizate.
- FORȚĂ MAJORĂ
Orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil, care face imposibilă, total sau parțial, executarea oricăreia dintre obligațiile oricărei Părți ce derivă din prezentul Contract va fi considerat forță majoră și va exonera de responsabilitate Partea care o invocă.
Dacă în termen de 15 zile de la data producerii evenimentului de forță majoră, acesta nu încetează oricare din părți va avea dreptul să notifice celeilalte părți încetarea de plin drept a Contractului fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte daune.
- DISPOZIȚII FINALE
Luxury Light Design vinde doar pe teritoriul României.
Reclamațiile cu privire la executarea acestui Contract, notificările, precum și corespondența dintre părți se vor face în scris, în limba română, (prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire și conținut declarat, prin e-mail cu confirmarea conținutului acestuia etc.), la adresele indicate de părți conform Contractului.
Litigiile cu privire la interpretarea, încheierea, modificarea, executarea sau încetarea Contractului se vor soluționa pe cale amiabilă. În situația în care părțile nu vor ajunge la un acord în termen de 30 de zile de la data apariției litigiului, acestea se vor adresa instanțelor de judecată românești competente din Județul Ilfov.
Părțile convin asupra faptului că, în cazul în care oricare din prevederile prezentului Contract este declarată nulă, ilegală, nevalabilă sau inaplicabilă, în conformitate cu legea română, celelalte prevederi ale Contractului nu vor fi afectate sau prejudiciate de către acestea.
Dispozițiile cuprinse în Termeni și Condiții pot fi modificate oricând de către Vânzător, fără notificarea ori informarea Utilizatorilor sau Cumpărătorilor, aceste dispoziții fiind opozabile Utilizatorilor sau Cumpărătorilor de la data afișării în Termeni și Condiții.